Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2715

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2719

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3624
Wymiana rozrządu – AZ Motor Serwis

Wymiana rozrządu

Prowadzimy pełen zakres usług dla wszystkich marek samochodów osobowych i dostawczych:

Wymiana rozrządu

Rozrząd to bardzo ważny element zespołu napędowego, czyli silnika. Składa się m.in. z kół zębatych oraz paska bądź łańcucha napędzającego, a jego zadaniem jest – w dużym uproszczeniu – sterowanie zasilaniem silnika w paliwo i odprowadzania spalin.

W trakcie eksploatacji samochodu, w miarę pokonywania kolejnych kilometrów, rozrząd ulega powolnemu zużyciu i dlatego każdy producent samochodu nakazuje wymieniać rozrząd po przejechaniu określonego dystansu kilkudziesięciu tysięcy km: w miarę przejechanych kilometrów pasek bądź łańcuch mogą ulec lekkiemu rozciągnięciu, co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika, dlatego tak ważnym jest szczegółowa dbałość o ten element i stosowanie się do zaleceń producenta. Tym bardziej, że koszt wymiany to kilkaset złotych raz na kilka lat, a próba zaoszczędzenia może spowodować straty w razie awarii sięgające kilku tysięcy złotych.

Elementy rozrządu (paski, napinacze, rolki prowadzące) powinno się również zmienić w przypadku zakupu używanego samochodu, podobnie jak filtry i płyny eksploatacyjne.

Uwaga: praktycznie wszyscy producenci samochodów zalecają, aby podczas wymiany rozrządu wymienić również tzw. pompę wody, czyli element układu chłodniczego. Jest to związane z tym, że pompy te są napędzane tym samym paskiem i w przypadku pozostawienia starej pompy rośnie ryzyko uszkodzenia nowego rozrządu.