Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2715

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2719

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/qbeflych/domains/azmotor.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3624
Naprawa sprzęgła – AZ Motor Serwis

Naprawa sprzęgła

Prowadzimy pełen zakres usług dla wszystkich marek samochodów osobowych i dostawczych:

Naprawa sprzęgła

Sprzęgło jest elementem pozwalającym na załączanie i rozłączanie napędu pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

Podstawowym elementem jest element cierny czyli tzw tarcza sprzęgła – przez odpowiedni docisk elementów ciernych regulowana jest siła tarcia.

Problemy z przyspieszaniem bądź ruszaniem z miejsca, dziwne „szumy” z okolicy skrzyni biegów to należące do typowych objawy zużycia sprzęgła, co zazwyczaj wiąże się ze sporymi problemami.

Główne objawy zużycia elementów sprzęgła to:

  • ślizganie się sprzęgła: silnik samochodu osiąga coraz wyższe obroty, natomiast auto przyspiesza wolniej i ma problemy z np. podjazdem pod wzniesienie. Zazwyczaj przyczyną są wytarta tarcza dociskowa, koło zamachowe bądź wytarte okładziny cierne;
  • hałasy z okolic skrzyni biegów: objawem są dość charakterystyczne szumy z okolic pedału sprzęgła, a przyczynami są zużyte sprężycy tarczy dociskowej, lub łożysko oporowe sprzęgła;
  • trudności przy zmianie biegu: objaw dla uszkodzenia tarczy sprzęgła, zużytych sprężyn tarczy;
  • szarpnięcia przy odpuszczaniu pedału sprzęgła: objaw szarpnięcia pedałem sprzęgła świadczy o prawdopodobnym odkształceniu tarczy dociskowej sprzęgła bądź koła zamachowego;
  • uderzenia/wibracje pedału sprzęgła: drgania i szarpnięcia pedału sprzęgła świadczą najczęściej o zużytych bądź uszkodzonych sprężynach tłumika drgań skrętnych;

Przy normalnej eksploatacji samochodu, elementy sprzęgła wytrzymują dość duże przebiegi, rzędu 100 – 200 tys km. Wraz jednak ze wzrostem mocy silnika samochodu oraz agresywności jazdy przebiegi te maleją, bowiem sprzęgło w takich ekstremalnych sytuacjach jest narażone na pracę na granicy wytrzymałości.